Parkmobile is het eerste Nederlandse bedrijf dat adverteert op Snapchat. Snap inc. het moederbedrijf van Snapchat, maakte vorige maand bekend dat hun platform nu ook open is voor advertenties (Snap ads.) van Nederlandse adverteerders. Parkmobile was er als eerste bij en wil met de primeur onderzoeken of het snelgroeiende Snapchat ook een groeimarkt biedt voor hun app. 

Snapchat groeit snel een heeft in Nederland 2,5 miljoen gebruikers. Maar liefst 40% van die gebruikers komt dagelijks terug voor de nodige dosis Snaps. Het platform staat vooral bekend als het social media kanaal voor Millenniums en Gen. Z maar wint ook snel populariteit onder twintigers en dertigers. Op dit moment zijn 25% van de gebruikers tussen de 20 en 39 jaar oud. Ter vergelijking; dat is evenveel als op Twitter en 11% minder dan op Instagram.

Iphone_Snap.png?mtime=20170426155142#asset:900

 

Snap ads. worden gepromoot in het discover gedeelte van de app. Het zijn korte verticale video’s van maximaal 10 seconden waarbij het gebruik van emojis of stickers nu nog niet is toegestaan. Op Snapchat is het, net als op Facebook, mogelijk om gebruikers gericht te bereiken op basis van doelgroepen. Dit kan nu al op leeftijd, geslacht, locatie, device en interesses. Snapchat heeft al aangekondigd dit snel te zullen uitbreiden.

Geschreven door: Ron Lubbers

Laat je reactie achter!