Bij het vermarkten van vastgoedprojecten is het gebruikelijk om offline en online middelen te ontwikkelen, deze middelen zo breed mogelijk in te zetten en een zo groot mogelijke doelgroep bereiken. Maar tijden veranderen. Het aanbod neemt toe nu de huizencrisis voorbij is. Opvallen en een échte connectie leggen met je doelgroep is daarom belangrijk. Door middel van het doorlopen van verschillende fases is het mogelijk om met minder kosten meer te bereiken en vastgoedprojecten op een efficiënte en effectieve manier te vermarkten. Lees hieronder meer over de vijf fases die wij hanteren voor het vermarkten van vastgoedprojecten.

 

Fase 1: Persona's

Welke persona's onderscheiden we, hoe gedraagt elke groep zich en wat beweegt deze groep?

De eerste stap is het bepalen van je doelgroep, dit doen wij op basis van persona’s. Door het bepalen van persona’s wordt de communicatie heel gericht ingezet, maar worden ook bepaalde doelgroepen uitgesloten. Op deze manier wordt er dus met die specifieke doelgroepen gecommuniceerd die daadwerkelijk bij het project passen. Bij een specifieke doelgroep hoort natuurlijk een bepaalde stijl en manier van communiceren. Hoe wil deze doelgroep bijvoorbeeld worden aangesproken? Wat wil deze doelgroep weten, op welke manier en waar?

 

Fase 2: List of content format

Welke vormen van content zijn er en welke zijn interessant voor de doelgroep?

Een vooropgestelde contentlijst dient als keuzelijst en met behulp van deze lijst wordt de doelgroep uit de anonimiteit gehaald. Er worden bijvoorbeeld online banners ingezet waarmee de doelgroep beter getraceerd kan worden. Hierdoor kan er gekeken worden welke mensen op deze banner klikken. Maar ook welke (specifieke) informatie van de website zij interessant vinden.

 

Fase 3: Contentmatrix

Waar is de doelgroep gevoelig voor en met welke con­tent wordt de doelgroep geprikkeld?

Op basis van de data uit fase 2 worden er stukjes informatie gegeven welke gericht zijn op de doelgroep. Hierdoor creëert de doelgroep een positieve associatie, waardoor de intentie om een woning te kopen wordt vergroot. De doelgroep ontvangt dus niet in één keer alle informatie, maar alles wordt opgesplitst in kleine delen. Wanneer de doelgroep de informatie herhaaldelijk ziet, blijft de informatie ook veel beter onder de aandacht. Belangrijk is dat de doelgroep bij deze informatie een positieve associatie krijgt en de intentie heeft een woning te kopen.

Geschreven door: Sander Meijer

Laat je reactie achter!